Főzz szívből!

Emocionális gasztronómia Kocsis Bálinttól

Úgy látszik átment

2016. február 28. 17:00 - Kocsis Bálint

Szeretettel Üdvözöllek!

Tegnap reggel igazán jól indult a napom, le is írom ezt a friss élményt neked, mert még most is annyira jó érzéssel tölt el.

Na nemcsak azért indult jól mert a kedvenc Spyro Gyra albumomra ittam meg a reggeli gyömbéres teámat, hanem mert egy nagyon megtisztelő felkéréssel kerestek meg egy levélben.

Aki ismer, tudja, hogy már viszonylag korán kialakítottam azt a szokásomat, hogy mindenben keressem a megújulást, az innovációt. Mindent, amit megtanultam, egy bizonyos idő eltelte után igyekeztem újragondolni, jobbá és hasznosabbá tenni. Erre nekem a gasztronómia, a főzés, mint platform ideális "játszótér" volt.

Állandóan azt kerestem, hogy miként tudok egy ételt, módszert, eljárást jobbá és hatékonyabbá tenni, ezáltal pedig létrehozni valami újat.

Leginkább az izgat a főzésben, hogy miként tudok egy alapanyagot jobban megismerni. A konyhán a munkatársaimtól sem azt vártam csak el, hogy egyes recepteket álmukból felrázva is "köpjenek", hanem arra igyekeztem őket rávenni, hogy ismerjék meg  teljesen az adott alapanyagot.

Ugyanis nem az a legfontosabb tudás, hogy melyik alapanyagot, hány percig, mivel, hogyan végezzük, tehát nem a MIT  a lényeg a konyhában sem.

Sokkal fontosabb az, hogy megértsük, hogy MIÉRT annyi ideig, miért úgy készítjük el ahogy.

Ha röviden akarom kifejezni, akkor nyersanyagismeretről beszélünk. Az a legfontosabb, hogy az adott alapanyag legelőnyösebb tulajdonságait hozzuk felszínre. Minden arra és úgy használjunk, amivel a legjobb eredményt kapjuk végül.Régebben sokszor mondták rám a pályatársaim, mestereim, hogy azonosulok az alapanyaggal és a nyersanyagtisztelet visszaköszön az ételeimben.

elefant-az-elefant.jpg

De visszatérve a tegnapi napom reggeli kellemes meglepetéséhez, szeretném elmondani neked, hogy felkérést kaptam egy kétnapos élelmiszeripari konferenciára, hogy meghívott előadóként tartsak egy előadást azokról a szempontokról és arról a gondolkodásról, ami jellemezte eddigi pályafutásomat.

  Úgy gondolták, hogy a száraz, lexikális ismeretek mellett szeretnék megmutatni a jelenlegi szakmai köröknek, hogy van élet "konvenciókon" túl is.

Ma reggelre pedig megszületett az előadásom címe is, mely az Emóció és kreativitás az élelmiszeriparban címmel lesz megtartva. 

Azt hiszem, menni fog, ez nekem lett kitalálva :)  Az innováció, a megújulás az életünk számtalan területére igaz lehet, ha úgy döntesz, hogy változtatni fogsz.

Megújulhatsz egészségileg, fizikailag, viselkedésben, gondolkodásban és érzelmekben egyaránt.

Kezdhetsz új életet a konyhádban, a kapcsolataidban és saját magaddal is.

Te melyikkel kezdesz?

 

Induljon jól a Te napod is, szeretettel kívánok neked mosolyt és vidámságot!

http://track.t.emesz.com/t/k/30-napos-eletmodvalto-program

 

 

 

kocsis_balint_1.jpg

 

 

komment
süti beállítások módosítása